تماس با ما : 09013646484

چندار در کجای کرج واقع شده است؟

چندار در کجای کرج واقع شده است؟

چندار در کجای کرج واقع شده است؟

چندار یکی از وسیع ترین نواحی حفاظت شده در استان البرز، منطقه کردان می باشد و به چندار کوهسار نیز معروف است. به دلیل اینکه منطقه چندار در حال حاضر با بخش برغان ادغام شده است به آن شهر کوهسار نیز می گویند. این شهر زیر مجموعه منطقه ساوجبلاغ می باشد و دارای آب و هوای بسیار مطبوع و مناسبی برای مسافرت، تفریح و گذراندن اوقات فراغت برای ساکنان تهران و کرج می باشد.

مناطق دیدنی در محله چندار کرج

این منطقه از سمت شمال به ارتفاعات البرز و شهرستان طالقان می رسد، و شامل کوه ها و دشت های زیادی می باشد که منظره ای چشم نواز و زیبایی به وجود آورده است. از سمت غرب به شهر جدید هشتگرد، از سمت شرق به شهرستان کرج و از سمت جنوب به شهر هشتگرد و چهارباغ منهی می شود.

باغ های سرسبز و دشت های وسیع در این منطقه، از اصلی ترین مناطق در چندار برای جذب مشتری و توریست به حساب می آیند. به این دلیل که آرامش و حال و هوای دلچسبی برای انسان ایجاد می کند. علاوه برا مناظر زیبا و مناطق طبیعی منطقه چندار از جاذبه های تاریخی نیز برخوردار است. یکی از این جاذبه های تاریخی تچه های باستانی این منطقه می باشد که در تمام قسمت های چندار پراکنده شده است و مربوط به حکومت ها و قدرت های از هزاره چنجم پیش از میلاد تا دوره اسلامی می باشد.

یکی دیگر از قسمت های تاریخی و دیدنی چندار کرج پلی قدیمی است که قدمتی به دیرینگی دو حکومت دارد. بانو صحرا یکی از روستای منطقه چندار و در 1000 کیلومتری جاده کردا واقع شده است. بر روی رودخانه ای که در این روستا جاری است یک پل قییمی متشکل از دو چشمه طاق بزرگ و طاق کوچک است. این پل تاریخی در دوره صفویان تاسیس شده است و تا زمان سقوط دوره قاجار مورد استفاده قرار می گرفته است. تریک به کار برده شده در این پل سنگ و ملاط ساروج می باشد. برای استحکام بیشتر پل از تیرک های چوبی بسیار محکمی استفاده شده است.

روستاهای نزدیک به چندار
از روستای نزدیک به منطقه چندار می توان به، روستای برغان، روستای جلنگدار، روستای سیبان دره، روستای ورده، روستای آجین دوجین، روستی هرجاب کرج، روستای اغشت، روستای بانو صحرای کرج، روستای ولیان، روستای خروین ، و روستای دوز عنبر اشاره کرد.

آب و هوای منطقه چندار کرج

چندار کرج دارای آب و هوای بسیار خوب و ییلاقی می باشد. به همین علت همواره یکی از محبوب ترین مکان ها برای اهالی تهران و کرج جهت گذراندن تعطیلات هفتگی و عیدانه می باشد. هر چهار فصل منطقه چندار کرج جذاب و زیبا است و دارای منظر چشم نواز و خیر کننده ای است، که برای عکاسی و ثبت لحظه های خوب بسیار قشنگ است.

امکانات رفاهی در منطقه چندار کرج

به لحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات مورد نیاز زندگی، بسیار عالی است. به همین جهت خرید ویلا در منطقه چندار کرج، گردشگری و پذیرایی از توریست ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. این منطقه دارای رستوران ها و سفره خانه های فراوان است که در تمامی روزهای هفته پذیرای مشتریان گرامی هستند. به دلیل وجود این امکانات رفاهی خرید ویلا در منطقه چندار کرج رونق فراوانی یافته است به طوری که بیشترین متقاضیان این ویلاها ساکنان تهران و کرج هستند. با خرید ویلا در منطقه چندار کرج می توان از آلدگی و سرو صداهای کلان شهرها فاصله گرفت و برای آرامش بیشتر را هی این روستای فوق العاده زیبا شد.

مذهب مردم چندار

مردم منطقه چندار کرج از شیعیان و ارادتمندان اهل بیت هستند. چندار کرج دارای مساجد، امامزادگان و حسینیه های فراوانی است. یکی از این مناطق تاریخی مذهبی مسجد جامع برغان می باشد که محل برگزاری عزاداری و سوگواری ها و تعزیه در ماه محرم و دیگر ماه های سال می باشد. 

قدمت این مسجد به حدود 800 سال پیش برمی گردد. این مسجد دارای محوطه ای بسته با درختان تنومند و قدیمی می باشد که مانند سایبانی در این مسجد دیده می شود. در منطقه چندار کرج علمای بزرگی همچون: آیت الله ملا محمد تقی برغانی( معروف به شهید ثالث)، ملا محمد ملايکه برغان( مرجع اصولین قزوین)، آیت الله علامه محمد صالح برغانی( بنیان گذار مدرسه صالحیه قزوین و مدرس برجسته حوزه علمیه کربلا و نیای چهارم دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی) و آیت االه سید احمد میرخانی ( فقیه موسس دانشگاه) هستند.

 

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

  کرج ، سهیلیه

   با ما تماس بگیرید : 09013646484

مطالب برگزیده
آگهی ها ویژه :

مقایسه املاک

مقایسه

مشاوره رایگان 24 ساعته

۰۹۰۱۳۶۴۶۴۸۴